Előfordulhat, hogy valami hibát tapasztalsz, problémába ütközöl, nem úgy működik a tanfolyamkezelő rendszered, ahogy kellene, vagy ahogy eddig működött.

Mielőtt bárkit értesítenél a hibáról, ELLENŐRIZD az alábbi lépéseket:

  1. Frissek a szoftvereid?
    • Érdemes lefrissítened a géped (mobilod, tableted, laptopod, számítógéped) operációs rendszerét (Windows, MacOS, Android, iOS, Ubuntu, stb.).
    • Érdemes lefrissítened a böngésződet (Chrome, Firefox, Safari) is, ha nem a legújabb verziót használod.
  2. Tesztelés Privát/Inkognító ablakban
    • Előbb ellenőrizd, hogy a hiba kijön-e a böngésződ Inkognító/privát ablakában. Ezt a böngésződ Fájl » Új inkognító ablak (Chrome) vagy Új privát ablak (Firefox és Safari) menüjében tudod megtenni. Az itteni böngészésben semmi gyorsítótárat, sütit (Cookie-t) nem használ a böngésző. Ha itt nem jelentkezik a hiba, akkor a böngésződ normál ablakában törölnöd kell a gyorsítótárat (lásd a következő 3. pont leírását).
  3. Gyorsítótár törlése
    • A böngészők a gyorsítótárjukat használják ahhoz, hogy gyorsan betöltődjenek a weboldalak. Azonban néha sok felesleges dolgot elmentenek. Hibák esetén érdemes az aktuális böngésző gyorsítótárját törölni és azután ellenőrizni, hogy még mindig előjön-e a hiba. Ezt az adott böngésződ beállításainál teheted meg. Például a Chrome-ban:
      Beállítások > Adatvédelem és biztonság > Böngészési adatok törlése > A gyorsítótárban szereplő képek és fájlok, majd Adatok törlése gomb.
      Érdemes lehet a böngésződet is teljesen újraindítani (kikapcsolni és újra elindítani).
  4. Tesztelés másik böngészőben
    • Ellenőrizd a hibát egy teljesen más böngészőben (Chrome, Firefox, Safari, Opera, stb.), mint amit eddig használtál. Ha ennél nem jön ki a hiba, akkor valószínűleg az addig használt böngésződ beállításaival van a gond. Érdemes törölnöd annak a gyorsítótárját (lásd az előző 3. pontot).
  5. Tesztelés másik eszközön
    • Ellenőrizd a hibát egy teljesen más eszközön (mobilon, tableten, másik laptopon/számítógépen). Ha ott nem jön ki a hiba, akkor az addig használt géped beállításaival van a gond. Valószínűleg a böngésződ gyorsítótárját, kell törölnöd (lásd a 3. pont).
      Esetleg érdemes a gépedet/eszközödet újraindítani.
      Érdemes lefrissítened a legújabb szoftverre is mind a gépedet/eszközödet, mind a böngésződet.
  6. Tesztelés másik interneten
    • Ha van módod rá, ellenőrizd a hibát egy másik interneten. Például ha eddig az otthoni WIFI-t használtad és van mobilneted is (pl a mobilodon), akkor próbáld ki azon is. Ha ez okozza a problémát, akkor elképzelhető, hogy a router újraindítása megoldja a problémát.

A hiba jelzése

Ha a fentiek ellenére is jelentkezik a hiba, akkor írj emailt a hibáról.

Az alábbi információkat mindenképpen küldd el:

  1. Milyen eszközön tapasztalod a hibát (számítógép, PC, laptop, tablet, mobiltelefon, okosTV, stb.)
  2. Milyen és hányas verziójú az eszközöd operációs rendszere pontosan (például Windows XP, Windows 10.1, macOS 10.13.2, Linux, Android, iOS 11.2.1).
  3. Milyen böngészőben jelentkezik a hiba (Chrome, Firefox, Safari, Opera, stb.)
  4. NAGYON FONTOS, hogy csatolj képernyőfotókat vagy még inkább küldj egy videót a hibáról, ahol bemutatod, mi a hiba. Ehhez a Loom videómegosztót javasoljuk, mellyel ingyen 5 perces videókat lehet küldeni nagyon egyszerűen. Ez alapján tudjuk elkezdeni a hibakeresést.
  5. Írd le pontosan, mit csináltál, milyen lépéseket és mit tapasztaltál, mit írt ki a gép, hol akadtál el!

Tehát SOHA NE KÜLDJ ILYEN RÖVID ÜZENETET:

„Nem tudom szerkeszteni a tanfolyamomat. Kérem, segítsenek!”

Ilyen üzenetre csak azt a választ fogod kapni, hogy küldj képernyőfotót vagy videót és írd le az információkat, amiket fent kérünk.

Reméljük, hamar megoldódik a problémád!