Ha be szeretnél jelentkezni a tanfolyami oldalra, de az alábbi problémák egyikébe ütközöl:

  • Nem megfelelő a jelszavad vagy a felhasználóneved.
  • A bejelentkező oldal nem lép tovább, mindig visszadob ugyanoda.
  • Valamilyen hibát ír ki az oldal.
  • Nem kapod meg a jelszó visszaállító emailt.
  • Bármi egyéb, ami miatt nem tudsz belépni a fiókodba, a tanfolyamaidhoz.

Mielőtt bárkit értesítenél a hibáról, ELLENŐRIZD az alábbi lépéseket:

  1. Jó helyre akarsz-e bejelentkezni?
    • Nézd meg a honlap pontos URL-jét, amelyet a böngésződ felső részén találsz. Jól írtad be? Nem írtad el? Véletlenül hozzáírtad a www-t, pedig nem is www-s az oldal?
    • Bejön a főoldal? Ha igen, keresd meg a „Bejelentkezés” menüpontot (szinte biztos, hogy van ilyen) vagy a „Fiókom” menüpontot (ez nem biztos, hogy lesz) és kattints rá. Így már biztos, hogy a megfelelő bejelentkezési oldalon vagy.
  2. Jó-e a felhasználóneved és a jelszavad?
    • Általában 100%-ban biztosak vagyunk benne, hogy jól írtuk be a felhasználónevet és a jelszót. Azért még egyszer ellenőrizd le.
    • Ellenőrizd a hasonló betűket, számokat (például 0 és O, vagy I és l).
    • Ha új jelszót igényeltél és nem érkezik meg a visszaigazoló email, akkor valószínűleg elavult freemail-es vagy citromail-es emailt használsz, amit az levélküldő (SMTP) szerverünk gyakran blokkol. Hozz létre egy gmail-es email címet és kérd az oktatódat, hogy a segítségünkkel állítsuk át a fiókodat a gmail-es címre.
    • A legbiztosabb az, ha a jelszót tartalmazó e-mail-ed szövegéből kimásolod az egész jelszót és beilleszted a bejelentkező oldalon a jelszó mezőbe. Ezt megteheted egérrel kijelölve és jobbgombozva a listából (Másolás és Beillesztés). Illetve Windows gépeken a CTRL + C és CTRL + V, Apple gépeken pedig a CMD + C és CMD + V billentyűzetkombinációkkal.
    • Ha a böngésződ automatikusan kitölt mindent, akkor is gondold végig, ellenőrizd le újra. Keresd meg az e-mail-jeid között a regisztrációdkor kapott e-mailt (vagy a legújabb e-mailt, ha jelszót cseréltél) és nézd meg újra a felhasználónevedet és a jelszavadat.
  3. Talán jelszót változtattál időközben?
  4. Frissek a szoftvereid?
    • Érdemes lefrissítened a géped (mobilod, tableted, laptopod, számítógéped) operációs rendszerét (Windows, MacOS, Android, iOS, Ubuntu, stb.).
    • Érdemes lefrissítened a böngésződet (Chrome, Firefox, Safari) is, ha nem a legújabb verziót használod.
  5. Gyorsítótár, Sütik (Cookie-k) törlése
    • A böngészők néha sok felesleges dolgot elmentenek. Bejelentkezési hibák esetén érdemes az aktuális böngésző gyorsítótárját és sütijeit (Cookie-kat) törölni és azután újra próbálkozni a bejelentkezéssel. Ezt az adott böngésző beállításainál teheted meg. Érdemes lehet a böngésződet is teljesen újraindítani (kikapcsolni és újra elindítani).
  6. Tesztelés Privát/Inkognító ablakban
    • Előbb próbálj meg a böngésződ Inkognító/privát ablakában bejelentkezni. Ezt a böngésződ Fájl » Új inkognító ablak (Chrome) vagy Új privát ablak (Firefox és Safari) menüjében tudod megtenni. Az itteni böngészésben semmi gyorsítótárat, sütit (Cookie-t) nem használ a böngésző. Ha itt be tudsz jelentkezni, akkor a böngésződ normál ablakában törölnöd kell a gyorsítótárat és a sütiket és utána be kell tudnod jelentkezni.
  7. Tesztelés másik böngészőben
    • Próbáld meg egy teljesen más böngészőben (Chrome, Firefox, Safari, Opera, stb.) a bejelentkezést. Ez valószínűleg nem mentette még el a sütiket rólad, így ezzel tesztelheted, hogy a bejelentkezési adatokkal van-e gond, vagy csak a saját böngésződ beállításaival.
  8. Tesztelés másik eszközön
    • Próbálj meg bejelentkezni egy teljesen más eszközön (mobilon, tableten, másik laptopon/számítógépen). Ha ott sikerül, akkor a saját géped beállításaival van a gond. Valószínűleg a böngésződ gyorsítótárját, sütijeit (Cookie-jait) kell törölnöd. Esetleg a gépedet/eszközödet újraindítani. Érdemes lefrissítened a legújabb szoftverre is mind a gépedet/eszközödet, mind a böngésződet.
  9. Tesztelés másik interneten
    • Ha van módod rá, próbáld ki a bejelentkezést másik interneten. Például ha eddig az otthoni WIFI-t használtad és van mobilneted is (pl a mobilodon), akkor próbáld ki azon is. Ha ez okozza a problémát, akkor elképzelhető, hogy a router újraindítása megoldja a problémát.
  10. Tesztelés Felhasználónévvel és E-mail címmel
    • Próbáld ki a bejelentkezést külön a felhasználónév – jelszó párosoddal, majd az email cím – jelszó párosoddal is.
  11. Jelszókezelők használata
    • Érdemes jelszókezelő alkalmazásokat használni mind számítógépen, mind okos eszközökön. Ezek helyetted jegyzik meg a felhasználó és jelszó párost. Illetve csere esetén elmentik a változást is. Ilyenek már a modern böngészőkben is vannak beépítve, illetve vásárolni is lehet profikat. Mi a 1Password jelszókezelőt ajánljuk.
  12. Ideiglenes internet problémák
    • Az is előfordulhat, hogy a nagy forgalom miatt ideiglenesen akadoznak a szerverek, gondok lehetnek az internetes szolgáltatásokkal. Ezért légy egy kicsit türelmes és próbáld meg a bejelentkezést 5 perc múlva. Ennyi idő után általában helyre szoktak állni ezek a szolgáltatások.

A hiba jelzése az oktatódnak

Ha a fentiek ellenére sem tudsz bejelentkezni, akkor írj a tanfolyami oldalad oktatójának. Ehhez keresd meg a honlapon a kapcsolati adatok között az oktatód e-mail címét.

Az alábbi információkat mindenképpen küldd el az oktatódnak:

  1. Milyen eszközön tapasztalod a hibát (számítógép, PC, laptop, tablet, mobiltelefon, okosTV, stb.)
  2. Milyen és hányas verziójú az eszközöd operációs rendszere pontosan (például Windows XP, Windows 10.1, macOS 10.13.2, Linux, Android, iOS 11.2.1).
  3. Milyen böngészőben jelentkezik a hiba (Chrome, Firefox, Safari, Opera, stb.)
  4. NAGYON FONTOS, hogy csatolj képernyőfotókat vagy küldj egy videót a hibáról, ahol bemutatod, mi a hiba. Ehhez a Loom videómegosztót javasoljuk, mellyel ingyen 5 perces videókat lehet küldeni nagyon egyszerűen. Ez alapján tudjuk elkezdeni a hibakeresést.
  5. Írd le pontosan, mit csináltál, mit tapasztaltál, mit írt ki a gép, hol akadtál el!

Tehát SOHA NE KÜLDJ ILYEN ÜZENETET:

„Nem tudok bejelentkezni. Kérem, segítsenek!”

Ilyen üzenetre csak azt a választ fogod kapni, hogy küldj képernyőfotót vagy videót és írd le, milyen eszközön tapasztaltad a hibát és pontosan mit tapasztaltál.

Reméljük, hamar megoldódik a problémád!