Ha be szeretnél jelentkezni a tanfolyami oldalra, de az alábbi problémák egyikébe ütközöl:
- Nem megfelelő a jelszavad vagy a felhasználóneved.
- A bejelentkező oldal nem lép tovább, mindig visszadob ugyanoda.
- Valamilyen hibát ír ki az oldal.
- Nem kapod meg a jelszó visszaállító emailt.
- Bármi egyéb, ami miatt nem tudsz belépni a fiókodba, a tanfolyamaidhoz.
Mielőtt bárkit értesítenél a hibáról, ELLENŐRIZD az alábbi lépéseket:
- Jó helyre akarsz-e bejelentkezni?
- Nézd meg a honlap pontos URL-jét, amelyet a böngésződ felső részén találsz. Jól írtad be? Nem írtad el? Véletlenül hozzáírtad a www-t, pedig nem is www-s az oldal?
- Bejön a főoldal? Ha igen, keresd meg a „Bejelentkezés” menüpontot (szinte biztos, hogy van ilyen) vagy a „Fiókom” menüpontot (ez nem biztos, hogy lesz) és kattints rá. Így már biztos, hogy a megfelelő bejelentkezési oldalon vagy.
- Jó-e a felhasználóneved és a jelszavad?
- Általában 100%-ban biztosak vagyunk benne, hogy jól írtuk be a felhasználónevet és a jelszót. Azért még egyszer ellenőrizd le.
- Ellenőrizd a hasonló betűket, számokat (például 0 és O, vagy I és l).
- Ha új jelszót igényeltél és nem érkezik meg a visszaigazoló email, akkor valószínűleg elavult freemail-es vagy citromail-es emailt használsz, amit az levélküldő (SMTP) szerverünk gyakran blokkol. Hozz létre egy gmail-es email címet és kérd az oktatódat, hogy a segítségünkkel állítsuk át a fiókodat a gmail-es címre.
- A legbiztosabb az, ha a jelszót tartalmazó e-mail-ed szövegéből kimásolod az egész jelszót és beilleszted a bejelentkező oldalon a jelszó mezőbe. Ezt megteheted egérrel kijelölve és jobbgombozva a listából (Másolás és Beillesztés). Illetve Windows gépeken a CTRL + C és CTRL + V, Apple gépeken pedig a CMD + C és CMD + V billentyűzetkombinációkkal.
- Ha a böngésződ automatikusan kitölt mindent, akkor is gondold végig, ellenőrizd le újra. Keresd meg az e-mail-jeid között a regisztrációdkor kapott e-mailt (vagy a legújabb e-mailt, ha jelszót cseréltél) és nézd meg újra a felhasználónevedet és a jelszavadat.
- Talán jelszót változtattál időközben?
- Ellenőrizd, hogy időközben nem változtattál-e jelszót. Erről e-mail-ben értesítést kellett kapnod. Ha ez az e-mail nem jött meg, akkor ellenőrizd a SPAM mappát is, mert meg kell érkeznie.
- Mi lett az új jelszavad? Ha nem emlékszel rá, akkor változtasd meg most a jelszavadat (amúgy is biztonságos időközönként megváltoztatni a jelszót). A jelszó megváltoztatásáról, cseréjéről ide kattintva találsz egy részletes leírást.
- Frissek a szoftvereid?
- Érdemes lefrissítened a géped (mobilod, tableted, laptopod, számítógéped) operációs rendszerét (Windows, MacOS, Android, iOS, Ubuntu, stb.).
- Érdemes lefrissítened a böngésződet (Chrome, Firefox, Safari) is, ha nem a legújabb verziót használod.
- Gyorsítótár, Sütik (Cookie-k) törlése
- A böngészők néha sok felesleges dolgot elmentenek. Bejelentkezési hibák esetén érdemes az aktuális böngésző gyorsítótárját és sütijeit (Cookie-kat) törölni és azután újra próbálkozni a bejelentkezéssel. Ezt az adott böngésző beállításainál teheted meg. Érdemes lehet a böngésződet is teljesen újraindítani (kikapcsolni és újra elindítani).
- Tesztelés Privát/Inkognító ablakban
- Előbb próbálj meg a böngésződ Inkognító/privát ablakában bejelentkezni. Ezt a böngésződ Fájl » Új inkognító ablak (Chrome) vagy Új privát ablak (Firefox és Safari) menüjében tudod megtenni. Az itteni böngészésben semmi gyorsítótárat, sütit (Cookie-t) nem használ a böngésző. Ha itt be tudsz jelentkezni, akkor a böngésződ normál ablakában törölnöd kell a gyorsítótárat és a sütiket és utána be kell tudnod jelentkezni.
- Tesztelés másik böngészőben
- Próbáld meg egy teljesen más böngészőben (Chrome, Firefox, Safari, Opera, stb.) a bejelentkezést. Ez valószínűleg nem mentette még el a sütiket rólad, így ezzel tesztelheted, hogy a bejelentkezési adatokkal van-e gond, vagy csak a saját böngésződ beállításaival.
- Tesztelés másik eszközön
- Próbálj meg bejelentkezni egy teljesen más eszközön (mobilon, tableten, másik laptopon/számítógépen). Ha ott sikerül, akkor a saját géped beállításaival van a gond. Valószínűleg a böngésződ gyorsítótárját, sütijeit (Cookie-jait) kell törölnöd. Esetleg a gépedet/eszközödet újraindítani. Érdemes lefrissítened a legújabb szoftverre is mind a gépedet/eszközödet, mind a böngésződet.
- Tesztelés másik interneten
- Ha van módod rá, próbáld ki a bejelentkezést másik interneten. Például ha eddig az otthoni WIFI-t használtad és van mobilneted is (pl a mobilodon), akkor próbáld ki azon is. Ha ez okozza a problémát, akkor elképzelhető, hogy a router újraindítása megoldja a problémát.
- Tesztelés Felhasználónévvel és E-mail címmel
- Próbáld ki a bejelentkezést külön a felhasználónév – jelszó párosoddal, majd az email cím – jelszó párosoddal is.
- Jelszókezelők használata
- Érdemes jelszókezelő alkalmazásokat használni mind számítógépen, mind okos eszközökön. Ezek helyetted jegyzik meg a felhasználó és jelszó párost. Illetve csere esetén elmentik a változást is. Ilyenek már a modern böngészőkben is vannak beépítve, illetve vásárolni is lehet profikat. Mi a 1Password jelszókezelőt ajánljuk.
- Ideiglenes internet problémák
- Az is előfordulhat, hogy a nagy forgalom miatt ideiglenesen akadoznak a szerverek, gondok lehetnek az internetes szolgáltatásokkal. Ezért légy egy kicsit türelmes és próbáld meg a bejelentkezést 5 perc múlva. Ennyi idő után általában helyre szoktak állni ezek a szolgáltatások.
A hiba jelzése az oktatódnak
Ha a fentiek ellenére sem tudsz bejelentkezni, akkor írj a tanfolyami oldalad oktatójának. Ehhez keresd meg a honlapon a kapcsolati adatok között az oktatód e-mail címét.
Az alábbi információkat mindenképpen küldd el az oktatódnak:
- Milyen eszközön tapasztalod a hibát (számítógép, PC, laptop, tablet, mobiltelefon, okosTV, stb.)
- Milyen és hányas verziójú az eszközöd operációs rendszere pontosan (például Windows XP, Windows 10.1, macOS 10.13.2, Linux, Android, iOS 11.2.1).
- Milyen böngészőben jelentkezik a hiba (Chrome, Firefox, Safari, Opera, stb.)
- NAGYON FONTOS, hogy csatolj képernyőfotókat vagy küldj egy videót a hibáról, ahol bemutatod, mi a hiba. Ehhez a Loom videómegosztót javasoljuk, mellyel ingyen 5 perces videókat lehet küldeni nagyon egyszerűen. Ez alapján tudjuk elkezdeni a hibakeresést.
- Írd le pontosan, mit csináltál, mit tapasztaltál, mit írt ki a gép, hol akadtál el!
Tehát SOHA NE KÜLDJ ILYEN ÜZENETET:
„Nem tudok bejelentkezni. Kérem, segítsenek!”
Ilyen üzenetre csak azt a választ fogod kapni, hogy küldj képernyőfotót vagy videót és írd le, milyen eszközön tapasztaltad a hibát és pontosan mit tapasztaltál.
Reméljük, hamar megoldódik a problémád!