Előfordulhat, hogy valami hibát tapasztalsz, problémába ütközöl, nem úgy működik a tanfolyamkezelő rendszered, ahogy kellene, vagy ahogy eddig működött.

Mielőtt bárkit értesítenél a hibáról, ELLENŐRIZD az alábbi lépéseket:

  1. Frissek a szoftvereid?
    • Érdemes lefrissítened a géped (mobilod, tableted, laptopod, számítógéped) operációs rendszerét (Windows, MacOS, Android, iOS, Ubuntu, stb.).
    • Érdemes lefrissítened a böngésződet (Chrome, Firefox, Safari) is, ha nem a legújabb verziót használod.
  2. Tesztelés Privát/Inkognító ablakban
    • Előbb ellenőrizd, hogy a hiba kijön-e a böngésződ Inkognító/Privát ablakában. Ezt a böngésződ Fájl » Új inkognító ablak (Chrome) vagy Új privát ablak (Firefox és Safari) menüjében tudod megtenni. Ebben a böngészésben semmi gyorsítótárat, sütit (Cookie-t) nem használ a böngésző. Ha itt nem jelentkezik a hiba, akkor a böngésződ normál ablakában törölnöd kell a gyorsítótárat (lásd a következő 3. pont leírását).
  3. Gyorsítótár törlése
    • A böngészők a gyorsítótárjukat használják ahhoz, hogy gyorsan betöltődjenek a weboldalak. Azonban néha sok felesleges dolgot elmentenek. Hibák esetén érdemes az aktuális böngésző gyorsítótárját törölni és azután ellenőrizni, hogy még mindig előjön-e a hiba. Ezt az adott böngésződ beállításainál teheted meg. Például a Chrome-ban:
      Beállítások > Adatvédelem és biztonság > Böngészési adatok törlése > A gyorsítótárban szereplő képek és fájlok, majd Adatok törlése gomb.
      Érdemes lehet a böngésződet is teljesen újraindítani (kikapcsolni és újra elindítani).
      (Esetenként pedig akár a sütiket/Cookie-kat is törölheted. Ebben az esetben viszont tudnod kell, hogy minden weboldalra újra be kell jelentkezned a böngésződben.)
  4. Szerver gyorsítótár törlése (SG Cache, FlyingPress vagy LiteSpeed Cache)
    • Mindenképpen érdemes törölni a szerver saját gyorsítótárját is. Ehhez az admin oldaladra belépve a felső fekete admin sávon kell megkeresned a Sensei weboldaladra telepített cache kezelőt. Ezek a következők lehetnek:
      SG Cache: a „Purge SG Cache” szövegre kell kattintanod a felső admin menüsávban.
      Cache törlés - SiteGround - Sensei
      FlyingPress: kattints a FlyingPress szövegre, majd a legördülő menüben a „Purge pages and preload” szövegre.
      Cache törlés - FlyingPress - Sensei
      LiteSpeed: egy csúcsára állított négyzetecske ikon a jele. Az egeredet vidd fölé és a legördülő menüből a Purge All-ra kattintva tudod törölni a szerver cache-t.
      LiteSpeed Cache törlése - Purge All - Sensei
  5. Tesztelés másik böngészőben
    • Ellenőrizd a hibát egy teljesen más böngészőben (Chrome, Firefox, Safari, Opera, stb.), mint amit eddig használtál. Ha ezekben nem jön ki a hiba, akkor valószínűleg az addig használt böngésződ beállításaival van a gond. Érdemes törölnöd annak a gyorsítótárját (lásd a 3. pontot).
    • Kapcsold ki ideiglenesen a böngésződ bővítményeit (AdBlock, Downloader, ToDo, Translate, Screenshot, Tab Manager, ChatGPT, stb.), mert ezek is bezavarhatnak a böngésződ működésébe.
  6. Tesztelés másik eszközön
    • Ellenőrizd a hibát egy teljesen más eszközön (mobilon, tableten, másik laptopon/számítógépen). Ha ott nem jön ki a hiba, akkor az addig használt géped beállításaival van a gond. Valószínűleg a böngésződ gyorsítótárját kell törölnöd (lásd a 3. pont).
      Esetleg érdemes a gépedet/eszközödet újraindítani.
      Érdemes lefrissítened a legújabb szoftverre is mind a gépedet/eszközödet, mind a böngésződet.
  7. Kapcsold ki a vírusirtódat
    • A vírusirtó az eszközödön is befolyásolhatja a működést. Ezért ideiglenesen kapcsold ki és teszteld a fenti pontokat még egyszer így is.
    • Egyes esetekben a router tűzfala is okozhat furcsa működést. Érdemes ezt is ellenőrizned. De ennek beállítását, átállítását ebben a cikkben nem tudjuk elmagyarázni.
  8. Tesztelés másik interneten
    • Ha van módod rá, ellenőrizd a hibát egy másik interneten. Például ha eddig az otthoni WIFI-t használtad és van mobilneted is (pl a mobilodon), akkor próbáld ki azon is. Ha ez okozza a problémát, akkor elképzelhető, hogy a router újraindítása megoldja a problémát.

A hiba jelzése

Ha a fentiek ellenére is jelentkezik a hiba, akkor írj emailt a hibáról.

Az alábbi információkat mindenképpen küldd el:

  1. Milyen eszközön tapasztalod a hibát (számítógép, PC, laptop, tablet, mobiltelefon, okosTV, stb.)
  2. Milyen és hányas verziójú az eszközöd operációs rendszere pontosan (például Windows XP, Windows 10.1, macOS 10.13.2, Linux, Android, iOS 11.2.1).
  3. Milyen böngészőben jelentkezik a hiba (Chrome, Firefox, Safari, Opera, stb.)
  4. NAGYON FONTOS, hogy csatolj képernyőfotókat vagy még inkább küldj egy videót a hibáról, ahol bemutatod, mi a hiba. Ehhez a Loom videómegosztót javasoljuk, mellyel ingyen 5 perces videókat lehet küldeni nagyon egyszerűen. Ez alapján tudjuk elkezdeni a hibakeresést.
  5. Írd le pontosan, mit csináltál, milyen lépéseket és mit tapasztaltál, mit írt ki a gép, hol akadtál el!

Tehát SOHA NE KÜLDJ ILYEN RÖVID ÜZENETET:

„Nem tudom szerkeszteni a tanfolyamomat. Kérem, segítsenek!”

Ilyen üzenetre csak azt a választ fogod kapni, hogy küldj képernyőfotót vagy videót és írd le az információkat, amiket fent kérünk.

Reméljük, hamar megoldódik a problémád!