Előfordulhat, hogy új e-mail címet szeretnénk beállítani a tanfolyamkezelő rendszerünkhöz. Ekkor az alábbi helyeken kell a megfelelő beállításokat elvégezni:

  1. Adminisztrációs e-mail
  2. Vásárlással (WooCommerce) kapcsolatos e-mail-ek
  3. Tanfolyamokkal kapcsolatos email-ek
  4. Űrlapokkal kapcsolatos e-mail-ek (Gravity Forms, DIVI Kapcsolati űrlap modul)

Adminisztrációs e-mail átállítása

Az adminisztrációs e-mail címről megy ki (ez a feladója) szinte minden fontos rendszerüzenet. Ez úgymond a legfontosabb e-mail cím.

Ezt a Beállítások » Általános » Adminisztrációs e-mail cím résznél lehet átállítani. Ezt követően egy megerősítő e-mailt küld a rendszer az új e-mail címre, amiben rá kell kattintani a megerősítő linkre.

Fontos, hogy ezzel az e-mail címmel rendelkezzen az egyik adminisztrátor felhasználó (egy meglévő vagy egy új). Ha nincs így, akkor erre egy figyelmeztető üzenet hívja fel a figyelmet:

Ezt 2 módon lehet megoldani:

  1. felveszünk egy új felhasználót, akinek az újonnan beállított e-mail címet adjuk vagy
  2. módosítjuk az egyik létező Adminisztrátori felhasználó e-mail címét az újonnan beállítottra.

Vásárlással (WooCommerce) kapcsolatos email-ek

A megrendeléssel, vásárlással kapcsolatos e-mail-ek a vásárlónak és az adminisztrátornak lesznek kiküldve. Ezeket a WooCommerce » Beállítások » E-mailek résznél lehet beállítani.

Az itt található listában (pl Új rendelés, Visszamondott rendelés) kell ellenőrizni, hogy átíródott-e az email cím az újonnan beállítottra. Itt ugyanis alapértelmezetten a fentebb beállított adminisztrációs emailt használja. De akár beállíthatunk helyette egy másik e-mail címet is.

Ugyanitt, ha kicsit lejjebb gördítünk, akkor a lista alatt találunk egy E-mail küldő lehetőségek részt. Itt mindenképpen be kell állítani az új email címet.

Tanfolyamokkal kapcsolatos email-ek

A tanfolyamokkal kapcsolatos e-mail értesítések (pl egy tanuló elkezdett egy tanfolyamot, vagy befejezett, üzenetet küldött, stb.) feladóját itt lehet beállítani: Sensei LMS » Beállítások » E-mail-ek » Beállítások fül.

  • „Feladó” neve és e-mail címe
  • „Válaszcímzett” név és e-mail
Tanfolyami email címek beállításai - Sensei

Űrlapokkal kapcsolatos e-mail-ek

Ha űrlapokat is használsz a tanfolyamkezelő rendszerben, akkor esetleg ezeknek a feladó e-mail címét is át kell írnod egy-egy ilyen módosításkor. A tanfolyami rendszerben alapértelmezetten 2 db olyan beépített űrlap eszköz van, ahonnan a rendszer küldhet ki e-mailt:

  1. Űrlapok menüpont: a népszerű Gravity Forms bővítménnyel tetszőleges profi űrlapok hozhatók létre, melyeket bárhova beilleszthetsz a honlapodon. Ezekhez a kitöltésük után értesítések állíthatók be, melyek kiküldendő e-mail-ek akár Neked (=adminnak), akár a kitöltőnek.
    Az értesítésekhez tartozó e-mail címeket az adott űrlap beállításainál teheted meg: Űrlapok » Beállítások » Értesítések
    Űrlap értesítés - Gravity Forms - Sensei
  2. Kapcsolati űrlap modul: egy DIVI-vel szerkesztett oldalon használhatod ezt a modult. Ennek segítségével kapcsolati űrlapot hozhatsz létre, melynek beállításai között ott találod, hogy milyen e-mail címre legyenek elküldve a kitöltött űrlap adatai. Itt érdemes a Te saját admin e-mail címedet megadni. Ennek beállítása:
    Kapcsolati űrlap modul - DIVI - Sensei