Az alábbiakban a rendelésekkel kapcsolatos furcsa hibáról és annak megoldásáról írunk.
Azt már biztosan tudod, hogy a megvásárolható tanfolyamaidhoz csak akkor kap hozzáférést a vásárló/tanuló, ha a rendelésének státusza „Teljesítve” állapotba kerül.
Amíg bármilyen más státuszban van (pl Feldolgozás alatt), addig nem fér hozzá a fizetős tanfolyamhoz.
Fizetni alapvetően kétféleképpen tud a vevő:
- Átutalással. Ez nem tekinthető automatikus fizetésnek, inkább manuálisnak, hiszen itt a Te dolgod ellenőrizni a bankszámládat, hogy megérkezett-e az utalása. Ha megérkezett, akkor Neked manuálisan kell átállítanod a Rendelésének státuszát „Teljesítve” állapotra. Utána erről értesítést kap és hozzáférhet a tanfolyamhoz.
- Online fizetés (pl Stripe, Barion, PayPal, Paylike, stb): Ez automatikus fizetésnek tekinthető abban az értelemben, hogy a fizetési szolgáltató automatikusan visszajelez a Sensei rendszernek, hogy a vásárló fizetése sikeres volt-e (mindent jól kitöltött, volt rajta egyenleg, ellenőrző kódot beírta, stb) vagy nem (valami hiba történt).
Az Átutalással való fizetést ez a hiba nem érinti. Ott mindenképp manuálisan Neked kell átállítanod „Teljesítve” állapotra a vevő rendelését, ha megérkezett az összeg és csak azután fér hozzá a tanfolyamhoz.
Az Online fizetések esetében azonban elvileg nem kellene foglalkoznod semmivel, mivel ha sikeres volt a fizetés, akkor a Sensei rendszer WooCommerce bővítménye automatikusan átállítja a Rendelést az alábbi státuszok egyikére a saját logikája alapján:
- „Feldolgozás alatt” státusz: elvileg csak akkor kerül ilyen státuszba sikeres fizetés után, ha a rendelés tartalmazott fizikai (szállítandó) terméket. Vagyis ha olyan terméket vett, amelyiknél nem lett bepipálva, hogy az „Virtuális”. A WooCommerce ez esetben feltételezi, hogy ezeket a termékeket még csomagolnod kell előbb és kiszállíttatnod. Ezért „Feldolgozás alatt”-i státuszba teszi. Ha feladtad a csomagot, akkor Neked kell manuálisan átállítanod a rendelést „Teljesítve” státuszra.
- „Teljesítve” státusz: ha a rendelés csak virtuális terméket (pl tanfolyam, e-book, jegy, stb) tartalmaz, akkor a WooCommerce alapértelmezetten egyből „Teljesítve” státuszba állítja a rendelést, mert ezeket a virtuális termékeket nem kell kiszállítani.
FONTOS!
Sajnos a WooCommerce fenti logikája nem mindig érvényesül. Párszor a csak virtuális terméket (pl tanfolyamot) tartalmazó rendelések a sikeres fizetés után „Feldolgozás alatt” státuszba kerülnek, nem pedig „Teljesítve” státuszba. Hibásan. Sajnos így a vevő nem kap egyből hozzáférést a megvásárolt tanfolyamhoz. Ez esetben Neked kell manuálisan átállítanod a rendelését „Teljesítve” állapotra.
Mit tehetsz a hiba ellen?
Ha CSAK virtuális termékeket (pl Tanfolyamokat) értékesítesz, akkor beállíthatod, hogy a sikeres fizetés után ne a WooCommerce döntse el, hogy melyik státuszba kerüljön a rendelés, hanem mindenképpen „Teljesítve” státuszt kapjon.
Szinte mindegyik fizetési szolgáltató beállításaiban felülírható, hogy ne a WooCommerce saját logikája döntsön.
Menj a WooCommerce » Beállítások » Fizetési módok menübe és válaszd ki az általad használt fizetési szolgáltatót:
Barion:

Stripe:

Paylike: ennél a fizetési szolgáltatónál nincs ilyen beállítási lehetőség.
PayPal: ennél a fizetési szolgáltatónál nincs ilyen beállítási lehetőség.
Vegyes kosár rendelése
Ha nem csak virtuális terméked van, hanem fizikai terméked is, akkor Neked kell eldöntened, hogy alkalmazod-e a fenti beállításokat. Ha vegyesen rendel a vevő, vagyis fizikai és virtuális terméket is egyszerre, akkor amúgy is döntened kell, hogy a csomag feladása előtt hozzáférést adsz-e a tanfolyamhoz (ez esetben át kell állítanod a rendelését „Teljesítve” státuszra, viszont a fizikai termék még elvileg nem lenne ebben a státuszban) vagy amíg nem adod fel a fizikai terméket, addig a tanfolyamhoz se férjen hozzá (ez esetben „Feldolgozás alatt”-i státuszban kell hagynod a rendelését a feladásig).
Ha viszonylag gyorsan, 1 nap alatt feladod a termékeidet, akkor nyugodtan alkalmazhatod a fenti beállításokat.
Számlázás
Az automatikus számlázást is érinti ez a hiba:
ha úgy állítottad be, hogy a számlázószoftver (Számlázz.hu vagy Billingo) csak a „Teljesítve” státusznál számlázzon automatikusan, akkor emellett érdemes beállítanod azt is, hogy a „Feldolgozás alatt”-i státusznál is számlázzon automatikusan.
Számlázz.hu esetében:
(WooCommerce » Beállítások » Integráció » Számlázz.hu)

Billingo esetén (Woo Billingo Plus bővítmény esetén):
(WooCommerce » Beállítások » Integráció » Woo Billingo Plus)

Az „Integration for Billingo & WooCommerce” ingyenes bővítmény esetén sajnos csak 1 státuszhoz lehet beállítani az automatikus számlázást. Így nem lehet beállítani együtt a „Teljesítve” és a „Feldolgozás alatt”-i állapotot. Ebben az esetben hagyd a „Teljesítve” státuszon.