A Sensei tanfolyamkezelő rendszered alkalmanként értesítéseket küld ki a felhasználóidnak a beállított adminisztrátori email címedet használva az alábbi esetekben. Ha Gmail-es vagy Yahoo-s email címet használsz, akkor ez problémát okozhat.
- Új felhasználó regisztrációja
- Jelszóemlékeztető
- Rendelés visszaigazolása
- Tanfolyamokkal kapcsolatos üzenetek:
- Elkezdett egy tanfolyamot
- Befejezett egy tanfolyamot
- Elkezdett egy leckét
- Befejezett egy leckét
- Üzenetet kapott az Oktatótól
- stb.
Mi okozza a problémát?
Ezeket az üzeneteket a Sensei levelezőrendszere küldi ki és nem a Gmail vagy a Yahoo. Az email Feladójaként a Te admin email címed lesz beállítva (értelemszerűen). Na, ez a gond, elsősorban a Yahoo esetében.
A Yahoo ugyanis kimondottan szigorú szabályokat használ a levelezéshez. Nem engedélyezi, hogy a Yahoo nevében (Feladóként) legyen elküldve egy levél, ami igazából más rendszeren keresztül lett elküldve. Ezért a Sensei-ben egyáltalán ne használj Yahoo-s emailt adminisztrátori email címként.
A Gmail nem ennyire szigorú. Használhatod adminisztrátori email címként. Csak az okozhat problémát, hogy rengetegen használnak Gmail-t. Ezért ha a felhasználód Gmail-es címére megérkezik a Te nevedben küldött Gmail-es Feladójú email, akkor arról tudni fogja a Google, hogy nem az ő rendszerén keresztül történt a kiküldés. Ilyen esetben nagyobb eséllyel kerül a felhasználó (Gmail-es) SPAM mappájába az üzeneted. Manapság azért már szinte mindenki képben van a SPAM mappája hollétéről és használatáról, ezért ez nem olyan nagy a gond, mint a Yahoo esetében. Mindenképpen hívd fel erre a felhasználóid figyelmét. Azonban ha ezt el szeretnéd kerülni, akkor azt javasoljuk, hogy más email címet használj.
Milyen email címet használj adminisztrátori email címnek?
A Gmail-es és a Yahoo-s email címek helyett használj inkább saját céges e-mail címet. Ehhez mindenképpen egy saját domain (pl valami.hu) regisztrációjára van szükség, amely mellé igényelsz email címet is (pl info@valami.hu). Az ilyen saját email címekkel se a Google-nek, se a Yahoo-nak nem lesz semmi gondja.
A céges email címedre érkező üzeneteket megtekintheted a saját domain regisztrátorod levelező (mail) szolgáltatásában, vagy bekötheted levelezőszoftverekbe (pl Microsoft Outlook, Thunderbird, stb), vagy akár bekötheted egy saját Gmail-es fiókodba is (nyugi, ez nem fog problémát okozni). Ezutóbbit a Gmail beállításai között a Fiókok és importálás részben teheted meg.
Az adminisztrátori email címed megváltoztatása
FONTOS! Ha Yahoo-s email címet állítottál be magadnak (pl úgy regisztráltál a Sensei-be), akkor vedd fel velünk a kapcsolatot, mert egyedül nem fogod tudni megváltoztatni azt.
Az adminisztrátori email cím megváltoztatásának lépései:
- Beállítások » Általános » Adminisztrációs e-mail cím. Itt állíts be egy email címet (a fenti leírás alapján legjobb egy saját céges email cím. Akár lehet Gmail-es is, de semmiképpen ne legyen Yahoo-s és olyan se, ami arra van átirányítva). Majd kattints legalul a Módosítások mentése gombra.
- Ezután a megadott email címre megy egy megerősítő email, amelynek instrukcióit kell követni (rákattintani a benne szereplő linkre).