A Sensei tanfolyamkezelő rendszered alkalmanként értesítéseket küld ki a felhasználóidnak a beállított adminisztrátori email címedet használva az alábbi esetekben. Ha Gmail-es vagy Yahoo-s email címet használsz, akkor ez problémát okozhat.

  • Új felhasználó regisztrációja
  • Jelszóemlékeztető
  • Rendelés visszaigazolása
  • Tanfolyamokkal kapcsolatos üzenetek:
    • Elkezdett egy tanfolyamot
    • Befejezett egy tanfolyamot
    • Elkezdett egy leckét
    • Befejezett egy leckét
    • Üzenetet kapott az Oktatótól
    • stb.

Mi okozza a problémát?

Ezeket az üzeneteket a Sensei levelezőrendszere küldi ki és nem a Gmail vagy a Yahoo. Az email Feladójaként a Te admin email címed lesz beállítva (értelemszerűen). Na, ez a gond, elsősorban a Yahoo esetében.

A Yahoo ugyanis kimondottan szigorú szabályokat használ a levelezéshez. Nem engedélyezi, hogy a Yahoo nevében (Feladóként) legyen elküldve egy levél, ami igazából más rendszeren keresztül lett elküldve. Ezért a Sensei-ben egyáltalán ne használj Yahoo-s emailt adminisztrátori email címként.

A Gmail nem ennyire szigorú. Használhatod adminisztrátori email címként. Csak az okozhat problémát, hogy rengetegen használnak Gmail-t. Ezért ha a felhasználód Gmail-es címére megérkezik a Te nevedben küldött Gmail-es Feladójú email, akkor arról tudni fogja a Google, hogy nem az ő rendszerén keresztül történt a kiküldés. Ilyen esetben nagyobb eséllyel kerül a felhasználó (Gmail-es) SPAM mappájába az üzeneted vagy a Google egy „Legyen óvatos ezzel az üzenettel” figyelmeztető üzenetet szúr a kiküldött email-hez, melyek megijeszthetik a tanulóidat.

Manapság azért már szinte mindenki képben van a SPAM mappája hollétéről és használatáról, ezért ez nem olyan nagy a gond, mint a Yahoo esetében. Mindenképpen hívd fel erre a felhasználóid figyelmét. Azonban ha ezt el szeretnéd kerülni, akkor azt javasoljuk, hogy saját domain-es email címet használj.

Milyen email címet használj adminisztrátori email címnek?

A Gmail-es és a Yahoo-s email címek helyett használj inkább saját domaines e-mail címet. Ehhez mindenképpen egy saját domain (pl valami.hu) regisztrációjára van szükség, amely mellé igényelsz email címet is (pl [email protected]). Az ilyen saját email címekkel se a Google-nek, se a Yahoo-nak nem lesz semmi gondja, sőt ezeket javasolják ők is.

A saját domaines email címedre érkező üzeneteket megtekintheted a saját domain regisztrátorod levelező (mail) szolgáltatásában, vagy bekötheted levelezőszoftverekbe (pl Microsoft Outlook, Thunderbird, stb), vagy akár bekötheted egy saját Gmail-es fiókodba is (nyugi, ezesetben ez nem fog problémát okozni). Ezutóbbit a Gmail beállításai között a Fiókok és importálás részben teheted meg.

Az adminisztrátori email címed megváltoztatása

FONTOS! Ha Yahoo-s email címet állítottál be magadnak (pl úgy regisztráltál a Sensei-be), akkor vedd fel velünk a kapcsolatot, mert egyedül nem fogod tudni megváltoztatni azt.

Az adminisztrátori email cím megváltoztatásának lépései:

  1. Szükséges, hogy a beállítandó email cím az egyik létező (admin jogosultsággal rendelkező) felhasználó email címe legyen. Ezért menj a Felhasználók menüpontban és ott ellenőrizd, hogy van-e ilyen adminisztrátor jelenleg. Ha nincs, akkor vegyél fel egy új felhasználót ezzel az email címmel és menj végig a regisztrációs folyamaton (=kattints a megerősítő emailben lévő linkre.)
  2. Beállítások » Általános » Adminisztrációs e-mail cím. Itt állíts be egy email címet (a fenti leírás alapján legjobb egy saját domaines email cím. Semmiképpen ne legyen Yahoo-s és olyan se, ami arra van átirányítva). Majd kattints legalul a Módosítások mentése gombra.
  3. Ezután a megadott email címre megy egy megerősítő email, amelynek instrukcióit kell követni (rákattintani a benne szereplő linkre).