A Sensei tanfolyamkezelő rendszered e-mail értesítéseket küld ki a felhasználóidnak a beállított e-mail címedet használva az alábbi esetekben. Ha ezeknél Gmail-es vagy Yahoo-s email címet használsz, akkor ez problémát okozhat.

1. Általános rendszerüzenetek:

  • Új felhasználó regisztrációja
  • Jelszó emlékeztető
  • stb.

2. Tanfolyami üzenetek:

  • Elkezdett egy tanfolyamot
  • Befejezett egy tanfolyamot
  • Beküldött kvíz értékelésre került
  • Üzenetet kapott az Oktatótól
  • stb.

3. Vásárlással kapcsolatos üzenetek:

  • Rendelés visszaigazolása
  • Sikertelen fizetés
  • Előfizetés visszaigazolása
  • Előfizetése megújítva
  • Előfizetése lejár
  • Előfizetés próbaidőszaka hamarosan lejár
  • Tagsága hamarosan lejár
  • stb.

4. Űrlapokkal kapcsolatos üzenetek:

  • Gravity Forms űrlapok értesítései

Mi okozza a problémát?

Ezeket az üzeneteket a Sensei levelezőrendszere küldi ki és nem a Gmail vagy a Yahoo. Az email Feladójaként a Te e-mail címed lesz beállítva (értelemszerűen). Na, ez a gond.

A Google (Gmail) és a Yahoo ugyanis 2024 elejétől kezdődően tovább szigorította a szabályaikat a levelezéshez. Nem engedélyezik, hogy az ő nevükben (Feladóként) legyen elküldve egy levél, ami igazából más rendszeren keresztül lett elküldve. Ezek az üzeneteid nem a spam mappába fognak kerülni, hanem meg sem fognak érkezni a tanulóidnak egyáltalán. Értesítést sem fognak kapni róla.

Ezért a Sensei-ben egyáltalán ne használj ezeknél a beállításoknál Gmail-es vagy Yahoo-s emailt.

Milyen email címet használj?

A Gmail-es és a Yahoo-s email címek helyett használj saját domaines e-mail címet. Ehhez mindenképpen egy saját domain (pl valami.hu) regisztrációjára van szükség, amely mellé igényelsz email címet is (pl info@valami.hu). Az ilyen saját email címekkel se a Google-nek, se a Yahoo-nak nem lesz semmi gondja, sőt ezeket javasolják ők is.

A saját domaines email címedre érkező üzeneteket megtekintheted a saját domain regisztrátorod levelező (mail) szolgáltatásában, vagy bekötheted levelezőszoftverekbe (pl Microsoft Outlook, Thunderbird, stb), vagy akár bekötheted egy saját Gmail-es fiókodba is (nyugi, ezesetben ez nem fog problémát okozni). Ezutóbbit a Gmail beállításai között a Fiókok és importálás részben teheted meg.

Az alábbi beállításokat kell megnézned, beállítanod:

1. Az adminisztrátori email címed beállítása

FONTOS! Ha Yahoo-s email címet állítottál be magadnak (például úgy regisztráltál a Sensei-be), akkor vedd fel velünk a kapcsolatot, mert egyedül nem fogod tudni megváltoztatni azt.

Az adminisztrátori email cím megváltoztatásának lépései:

  1. Szükséges, hogy a beállítandó email cím az egyik létező (admin jogosultsággal rendelkező) felhasználó email címe legyen. Ezért menj a Felhasználók menüpontban és ott ellenőrizd, hogy van-e ilyen adminisztrátor jelenleg. Ha nincs, akkor vegyél fel egy új felhasználót ezzel az email címmel és menj végig a regisztrációs folyamaton (=kattints a megerősítő emailben lévő linkre.)
  2. Beállítások » Általános » Adminisztrációs e-mail cím. Itt állíts be egy email címet (a fenti leírás alapján legjobb egy saját domaines email cím. Semmiképpen ne legyen Yahoo-s és olyan se, ami arra van átirányítva). Majd kattints legalul a Módosítások mentése gombra.
  3. Ezután a megadott email címre megy egy megerősítő email, amelynek instrukcióit kell követned (rákattintani a benne szereplő linkre).

2. Tanfolyami e-mail üzenetek feladója

  1. Menj a Sensei LMS » Beállítások » E-mail-ek részhez.
  2. Ezalatt a Beállítások fülön az alábbit állítsd át saját domaines e-mail címre:
    • „Feladó” e-mail címe
      Tanfolyami email-ek Feladójának beállítása - Sensei

3. Vásárlással kapcsolatos üzenetek feladójának beállítása

  1. Menj a WooCommerce » Beállítások » E-mailek részhez.
  2. Itt az E-mail értesítések listában található egyes használt üzeneteknél állítsd be a saját domaines e-mail címedet. A Kezelés gombra kattintva jelennek meg az egyes beállítások.
    Vásárlással kapcsolatos értesítések Feladója - Sensei
  3. Kicsit lejjebb tekerve találod az E-mail küldő lehetőségek részt, ahol ugyancsak állítsd be a saját domaines e-mail címedet.
    E-mail küldő lehetőségek Feladójának beállítása - Sensei

4. Űrlapokkal kapcsolatos üzenetek Feladójának beállítása

Ha használod az Űrlapok menüpontban található Gravity Forms űrlapokat, esetleg más űrlapkezelő bővítményt, akkor ott is be kell állítani esetenként a Feladó email címét.

  1. Menj az Űrlapok menüpontra.
  2. Keresd meg az adott űrlap beállításai között az Értesítések részt
    Gravity forms űrlap értesítéseinek beállítása - Sensei
  3. Általában van egy alapértelmezett Admin értesítés. De akár lehet más értesítés is, ha létrehoztál mást is. Kattints ezeknek a szerkesztésére.
  4. Itt csak a Küldő e-mail címe részt kell helyesen beállítanod. Ha itt azt látod, hogy {admin_email} és az adminisztrátori e-mail címedet a fentiekben beállítottad jól, akkor semmi dolgod. Ha esetleg itt más e-mail címet szeretnél megadni ehelyett, akkor megadhatsz, de mindenképpen saját domaines e-mail címet állíts be.
    Gravity forms értesítések Küldőjének beállítása - Sensei