WooCommerce Subscriptions bővítmény automatikus fizetési újrapróbálkozási rendszere (Automatic Failed Payment Retry system) 5 alapértelmezett újrapróbálkozási szabályt alkalmaz, amelyek során 7 nap alatt próbálja meg újra levonni a sikertelen fizetéseket. Nézzük meg egyenként a szabályokat:

1. újrapróbálkozási szabály:

  • Időköz: A rendszer 12 órát vár a sikertelen fizetés és az első újrapróbálkozás között.
  • Vevői e-mail: Nem küld e-mailt a vevőnek.
  • Webáruház-tulajdonos e-mail: A „Fizetés újrapróbálkozás” értesítés elküldésre kerül a webáruház tulajdonosának (ha engedélyezve van), hogy tájékoztassa a sikertelen fizetésről és az ütemezett újrapróbálkozásról.
  • Rendelés állapota: A megújítási rendelés állapota „Fizetés folyamatban (Pending)” lesz.
  • Előfizetés állapota: Az előfizetés állapota „Fizetésre vár (On-hold)” lesz.

2. újrapróbálkozási szabály:

  • Időköz: A rendszer újabb 12 órát vár a sikertelen fizetés és a következő újrapróbálkozás között.
  • Vevői e-mail: A „Vásárlói fizetés újrakísérlése” e-mail elküldésre kerül a vevőnek (ha engedélyezve van), hogy tájékoztassa a sikertelen fizetésről és az ütemezett újrapróbálkozásról.
  • Webáruház-tulajdonos e-mail: A „Fizetés újrapróbálkozás” értesítés elküldésre kerül a webáruház tulajdonosának (ha engedélyezve van).
  • Rendelés állapota: A megújítási rendelés állapota „Fizetés folyamatban (Pending)” lesz.
  • Előfizetés állapota: Az előfizetés állapota „Fizetésre vár (On-hold)” lesz.

3. újrapróbálkozási szabály:

  • Időköz: A rendszer újabb 24 órát (=1 napot) vár a sikertelen fizetés és a következő újrapróbálkozás között.
  • Vevői e-mail: Nem küld e-mailt a vevőnek.
  • Webáruház-tulajdonos e-mail: A „Fizetés újrapróbálkozás” értesítés elküldésre kerül a webáruház tulajdonosának (ha engedélyezve van).
  • Rendelés állapota: A megújítási rendelés állapota „Fizetés folyamatban (Pending)” lesz.
  • Előfizetés állapota: Az előfizetés állapota „Fizetésre vár (On-hold)” lesz.

4. újrapróbálkozási szabály:

  • Időköz: A rendszer 48 órát (=2 napot) vár a sikertelen fizetés és a következő újrapróbálkozás között.
  • Vevői e-mail: A „Vásárlói fizetés újrakísérlése” e-mail elküldésre kerül a vevőnek (ha engedélyezve van).
  • Webáruház-tulajdonos e-mail: A „Fizetés újrapróbálkozás” értesítés elküldésre kerül a webáruház tulajdonosának (ha engedélyezve van).
  • Rendelés állapota: A megújítási rendelés állapota „Fizetés folyamatban (Pending)” lesz.
  • Előfizetés állapota: Az előfizetés állapota „Fizetésre vár (On-hold)” lesz.

5. újrapróbálkozási szabály:

  • Időköz: A rendszer 72 órát (=3 napot) vár a sikertelen fizetés és a következő újrapróbálkozás között.
  • Vevői e-mail: A „Vásárlói fizetés újrakísérlése” e-mail elküldésre kerül a vevőnek (ha engedélyezve van).
  • Webáruház-tulajdonos e-mail: A „Fizetés újrapróbálkozás” értesítés elküldésre kerül a webáruház tulajdonosának (ha engedélyezve van).
  • Rendelés állapota: A megújítási rendelés állapota „Fizetés folyamatban (Pending)” lesz.
  • Előfizetés állapota: Az előfizetés állapota „Fizetésre vár (On-hold)” lesz.

Mi történik az utolsó (ötödik) újrapróbálkozás után

Miután az 5. újrapróbálkozás is lefutott, a megújítási rendelés „Sikertelen (Failed)” állapotba kerül. Az előfizetés állapota „Fizetésre vár (On-hold)” státuszban marad.
Ekkor a rendszer a vevőnek elküldi a „Vásárló megújítási számla” e-mailt (ha engedélyezve van), a sikertelen fizetési folyamat részeként.